Saturday, February 09, 2008

Länge leve Metro!

Metros årsrapport kom igår (eller var det förrgår?) Enligt tv-ankaret såg det dystert ut eftersom vinsten inte hade blivit lika hög som väntat. Spekulationerna om gratistidningarnas framtid löd som så att utbudet i framtiden skulle komma att minska i och med att tidningarna skulle tvingas slås samman. Därefter följde massa babbel som i princip gick ut på att .se är en mycket bättre tidning än Metro. Tjena!

I vilket fall som helst så hoppas jag att Metro kommer att "överleva". Metro är min drog!
(dessutom har .se-gubbarna fula gula neonjackor och trycker upp tidningar i käften på en när man har bråttom!)

Igår tillbringad jag och Mikaela ca två timmar på centralen där vi genomförde vår publikundersökning och internetanvändning bland äldre. Vår strategi var att se så små och menlösa ut som det bara var möjligt så att folk skulle tycka synd om oss och svara på våra frågor. Det fungerade ganska bra faktiskt.

Handlad på Gina Tricot igår för första gången på flera år. En tröja och ett par shorts för 29 kr/st. Snacka om fynd :) I like!

Skulle egentligen åkt till Uppsala idag men jag stannade hemma för att plugga istället. Så jag kanske ska sätta igång med det istället för att sitta här och slita ut tangentbordet. Ikväll blir det utgång (förhoppningsvis).

0 Comments:

Post a Comment

<< Home